Antara Butiran Tentang Cinta


ANTARA BUTIRAN TENTANG CINTA

Petikan Al-Murobbi Al-Habib Ali Bin Abdurrahman Al - Jufri.

Antara butiran tentang "CINTA" :

Kunci utama untuk membuka pintu-pintu kebahagian dalam kehidupan adalah dengan menanam benih-benih cinta dan kasih sayang Maka para pendakwah yang ingin membaiki ummah dalam apa jua lapangan untuk meng"islah ummah" perlulah menaburkan butir-butir cinta dan memasakkan kasih sayang sebagai pemacu utama.

Ketika manusia sudah bersih dari lumuran noda hawa nafsunya maka akan terbit hakikat "Ad-Din" iaitu agama yang indah yang menjadi keutamaan baginya..

Bila seseorang berada dalam keadaan marah,sakit hati atau sedih sehingga tidak mampu untuk menunjukan rasa cinta bahkan benci dengan sekelilingnya,maka berhenti dan berundurlah sebentar dari segala kecelaruan dunia serta teruslah ber"khalwat" dengan Allah dalam keadaan hati yang ikhlas dan penuh pengharapan kepadaNya lantas memohon agar ditaburkan kembali benih cinta dan sayang untuk mencintai makhlukNya

Seseorang yang mencintai orang yang memusuhinya adalah orang yang kuat

Adukanlah dirimu yang lemah ini kepada Allah sebelum kamu adukan masalah orang yang berada disekelilingmu kerna kelemahanmu dalam membentangkan cintaNya kepada mereka.

Wallahu a'lam Bishowab

Allahuma sholii 'alaa sayyidina muhammad wa 'alaa aalihi wa shohbihi wa salim
  
Redaksi

Rumah Muslimin Grup adalah Media Dakwah Ahlusunnah Wal jama'ah yang berdiri pada pertengahan tahun 2017 Bermazhab Syafi'i dan berakidah Asyariyyah. Bagi sobat rumah-muslimin yang suka menulis, yuk kirimkan tulisannya ke email kami di dakwahislamiyah93@gmail.com

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama
close