Terlalu Sibuk Mengikuti Isu-isu Dapat Melalaikan Kita Kepada Allah SWT


TERLALU SIBUK MENGIKUTI ISU-ISU DAPAT MELALAIKAN KITA KEPADA ALLAH SWT

Guru Mulia Al-Habib Umar memperingatkan supaya tidak terlalu sibuk mengikuti isu-isu yang beredar sehingga melalaikan kita daripada Allah, yang mana dijaman sosial media merupakan hal yang lumrah.

Inilah perkataan Guru Mulia tentang perkara tersebut:

"Apakah jika mereka sibuk memunculkan isu-isu tertentu, kita juga harus sibuk dengan isu tersebut dan meninggalkan perkara yang lebih baik?

Adakah mereka setiap kali menciptakan perkara-perkara yang dibesarkan sendiri oleh mereka, maka kitapun harus ikut membesarkan perkara itu dan meninggalkan perkara yang lebih besar disisi Allah?

Dan apakah mereka bila menciptakan permusuhan diantara kita, kita pun harus ikut mereka untuk saling bermusuhan terhadap sesama?

Adakah mereka itu jika menampilkan kecantikan-kecantikan dan keindahan-keindahan tertentu yang mana itu disisi Allah dan Rasulnya, itu adalah sesuatu yang hina? 

--- Adakah kita perlu memuliakan perkara yang hina disisi Allah dan RasulNya? "

Wallahu a'lam Bishowab

Berbeda tak setuju tak sepaham adalah hal wajar dan bagian dari sunatullah..
Yang haram adalah ketika engkau menghukumi sesuatu secara berlebihan dan tak adil, shingga keluar caci maki dan laknat!

#IslamHaramDibelaDenganCaraCaciMaki

Mari bersholawat:

ALLAHUMMA sholli 'alaa sayyidina Muhammadin wa angzilhu almaq'ada almuqorrobba 'indaka yaumal qiyyamah wa 'alaa aalihi wa shohbihi wa barrik wa sallim ajma'in
  
Redaksi

Rumah Muslimin Grup adalah Media Dakwah Ahlusunnah Wal jama'ah yang berdiri pada pertengahan tahun 2017 Bermazhab Syafi'i dan berakidah Asyariyyah. Bagi sobat rumah-muslimin yang suka menulis, yuk kirimkan tulisannya ke email kami di dakwahislamiyah93@gmail.com

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama
close